
Forklare hvorfor de vil endre de grunnleggende rammevilkårene
Undersøkelse viser at ledere ikke er omstillingsklare
Driveren for den nåværende digitale transformasjonen og den tette koblingen til de enorme økonomiske potensialer er det evige nasjonale og internasjonale produktivitetsløpet. Det blir ikke bare raskere for de involverte parter.
Med digitaliseringen av industrielle enheter og tjenester dukker det opp nye inntektsstrømmer og markedspotensialer som blant annet forutsigbart vedlikehold som en tjeneste.
Undersøkelsen kan du lese om her: https://www.amnytt.no/ledere-er-ikke-rustet-for-digital-omstilling.6237705-304919.html
Dette White Paper AMNYTT presenterer her vil ikke stille spørsmål ved om den digitale revolusjon (eller evolusjon som noen ønsker å si), men vil forklare hvorfor de vil endre de grunnleggende rammevilkårene for hvert produserende selskap og hvilke konsekvenser det får for maskinbyggere.
4-20 mA: Seiglivet strømsløyfe
Borregaard gjorde en grundig vurdering av kommunikasjon med feltinstrumentering da et av anleggene skulle oppgraderes. Resultatet var at eksisterende, digital feltbuss ble faset ut. Og klassikeren 4-20 mA gjorde comeback for å sørge for pålitelig kommunikasjonen i tiårene fremover.
Rent mel i posen, og masse annet snadder
Norgesmøllene kjører hardt på norske råvarer, overskuddet tilbake til norske bønder for videreutvikling av norsk landbruk og høy automatiseringsgrad. Og anlegget i Skien er ekstra foroverlent med kontinuerlig vekst og lansering av nye ferdigprodukter nærmest på løpende bånd. Et av resultatene er en økning i arbeidsstokken på 50 prosent det siste tiåret.
Sirkulærøkonomi på veldrevet renseanlegg
Saulekilen renseanlegg er selvforsynt med energi og kjører hardt på enhetlig styringssystem, fra pumpestasjoner til renseanlegget.
Lynkjapp effektbryter for DC-distribusjon kan gjøre maritime kraftløsninger grønnere
ABB melder at verdens første IEC-sertifiserte effektbryter med halvlederteknologi kan løse utfordringer innen likestrømsdistribusjon. Teknologien skal tilrettelegge for opptil 20 prosent lavere energiforbruk og utslipp enn vekselstrømsløsninger i maritim sektor.











