
Løser kundens behov
Skal det utvikles gode produksjonsløsninger må sluttkunde og leverandøren av produksjonsløsning i samarbeid finne frem til de gode løsningene. Kunden kjenner sitt behov best og leverandøren har kompetanse på teknologien og løsninger. Selskaper som evner å få til godt samarbeid og kombinere styrken til begge parter vil med stor sannsynlighet kunne utvikle produksjonseffektive løsninger.
- Vi skal være trygge på at løsningene vi leverer er gode og løser kundens behov, sa Svein Håhjem og Endre Næss til AMNYTT da vi besøket Canpro`s lokaler utenfor Bergen. Håhjem er gründer av bedriften og Næss tiltrådte som daglig leder januar 2019. For å nå målet om å kunne levere riktige, innovative og fremtidsrettede løsninger, må vi tett på kundene våre for å sikre felles forståelse av utfordringer og forventninger, sier Næss. Når alt kommer til alt er det redusert enhetskost som teller. For små og mellomstore bedrifter utfører hjelper Canpro gjerne til med lønnsomhetsanalyse før investeringsbeslutningen tas. Kundeforholdet er ikke over den dagen vi har installert løsningen vår. Vårt mål er at det skal være et langvarig samarbeid med stor tillit begge veier. Enkelte kunder har ønsket å inngå opp til ti års serviceavtale.
- Hos en kunde har vi i tillegg til serviceavtale gitt tre års teknisk garanti, forteller Håhjem. Det krever trygghet på at løsningene er riktige, når det inngås så langvarige avtaler.
Automatisering driver fremtidens industri
Les i AMNYTT hvordan teknologi, måling og digitalisering gir bærekraft, sikkerhet og konkurransekraft.
Endress+Hauser styrker laget med ny salgsingeniør
Endress+Hauser Norge fortsetter å satse på vekst og kompetanse, og har nylig ansatt Rune Dalby som ny salgsingeniør. Han startet i stillingen 1. september 2025 og har sin base ved selskapets hovedkontor på Tranby.
Uno Power-strømforsyninger med Push-in-tilkobling
Kompakte, energieffektive og pålitelige – nå med utvidet spenningsområde
Med siktet innstilt på forbedring og forenkling av instrumenteringen
Profilen – Trygve Dirdal, fagleder instrumentering, Equinor
Han elsker å løse tekniske utfordringer, gjerne i team. Forenkling og forbedring står høyt i kurs, men det må ligge et «business case» bak når ny teknologi skal i sving.