
Prevas Norge øke teknisk stab
Bjørn Arve Nordli er en allsidig kar med lang industriell og teknisk erfaring. Han har jobbet i Equinor, Salmar Farming og Stella Polaris i stillinger som vedlikeholds/fagingeniør, teknisk leder og teknisk sjef. Han er allerede godt i gang med to nye EAM prosjekter hos oss.
Når han ikke er på jobb padler han kajakk, kiter, løper, går fjellturer, klatrer, går på langrenn, eller randonè.
Om Prevas
Å løse vanskelige problemer krever ofte ulike kompetanser og ulike bakgrunner. I Prevas har alle fleksibiliteten og friheten til å handle og være seg selv, uansett hvem man er eller hvilke interesser man har. Vår unike evne er at vi sammen ser muligheter fra ulike synsvinkler og finner nye løsninger. Eksempel på innovasjoner vi har vært med på å utvikle, er den første kollaborative roboten i serieproduksjon, gjennom smart sensorteknologi redusere risikoen forbundet med knekirurgi og en global
4-20 mA: Seiglivet strømsløyfe
Borregaard gjorde en grundig vurdering av kommunikasjon med feltinstrumentering da et av anleggene skulle oppgraderes. Resultatet var at eksisterende, digital feltbuss ble faset ut. Og klassikeren 4-20 mA gjorde comeback for å sørge for pålitelig kommunikasjonen i tiårene fremover.
Rent mel i posen, og masse annet snadder
Norgesmøllene kjører hardt på norske råvarer, overskuddet tilbake til norske bønder for videreutvikling av norsk landbruk og høy automatiseringsgrad. Og anlegget i Skien er ekstra foroverlent med kontinuerlig vekst og lansering av nye ferdigprodukter nærmest på løpende bånd. Et av resultatene er en økning i arbeidsstokken på 50 prosent det siste tiåret.
Sirkulærøkonomi på veldrevet renseanlegg
Saulekilen renseanlegg er selvforsynt med energi og kjører hardt på enhetlig styringssystem, fra pumpestasjoner til renseanlegget.
Lynkjapp effektbryter for DC-distribusjon kan gjøre maritime kraftløsninger grønnere
ABB melder at verdens første IEC-sertifiserte effektbryter med halvlederteknologi kan løse utfordringer innen likestrømsdistribusjon. Teknologien skal tilrettelegge for opptil 20 prosent lavere energiforbruk og utslipp enn vekselstrømsløsninger i maritim sektor.











