
Weidmüller Norge inngår partnerskap med Enira AS
Eniras produkterblir inkluderet i Weidmüller Hazardous Areas Solution Partner (HASP) program. Enira AS har gjennomgått Weidmüller Ex sertifiserings opplæring og kan nå sammenstille og sertifisere Weidmüller Ex kapslinger og kontrollbokser ihht ATEX og IECEx.
Enira er en førsteklasses tavlebygger som leverer alle typer elektriske paneler og skinnesystemer. Deres fasiliteter på Kokstad i Bergen, sikrer topp kvalitet og skreddersydde løsninger for ethvert prosjekt. Overrekkelsen av HASP sertifikat her ved Michael Beronius, Administrerende Direktør for Weidmüller Nordic og Baltic, til Morten Johnstad, Daglig Leder hos Enira.
Weidmüller Norge er glade for å ha Enira med på laget og ser frem til et godt samarbeid fremover!
Les mer om Klippon Engineering og HASP-programmet her: Hazardous Area Solutions Partners (klippon-engineering.com)
Les mer om Enira AS her: https://www.enira.no/
EtherCAT oppfyller CRA-kravene
EtherCAT oppfyller kravene i Cyber Resilience Act (CRA) for Security Level 2 uten behov for endringer. Utvidelser er samtidig under utvikling for spesielt krevende applikasjoner. TÜV SÜD samarbeider med EtherCAT Technology Group (ETG) om en tilhørende vurderingsrapport.
Brevik CCS: Verdens første sementfabrikk med karbonfangst kjører velkjent automatisering
Karbonfangstanlegget kalles en teknisk revolusjon med nyvinninger på mange plan som skal fange mer CO2 enn utslippene fra fossilbilparken i hovedstaden. Men, når det kommer til automatiseringsteknologi, kjører Heidelberg Materials knallhardt på velprøvde løsninger som matcher sementfabrikkens.
Nye sensorteknologier redder rørene
Trådløse fuktighetssensorer øker muligheten for avdekking av korrosjon i rør under isolasjon.
Hybridsensor med mikrofoner og kamera oppdager gasslekkasjer fra rør med stor nøyaktighet.
Og ny temperaturmåleteknologi leverer varene uten fysiske inngrep i rør.
4-20 mA: Seiglivet strømsløyfe
Borregaard gjorde en grundig vurdering av kommunikasjon med feltinstrumentering da et av anleggene skulle oppgraderes. Resultatet var at eksisterende, digital feltbuss ble faset ut. Og klassikeren 4-20 mA gjorde comeback for å sørge for pålitelig kommunikasjonen i tiårene fremover.











