Ulstein crop

Ulstein Verft startar utrustinga av Olympic sin neste CSOV

Slepet av skroget til byggnummer 319, det andre TWIN X-STERN CSOV-skipet (Construction Service Operation Vessel) til Olympic, kom til Ulstein Verft 8. mai 2024 frå Crist-verftet i Polen. No startar utrustingsarbeidet. I 2022 signerte Olympic og Ulstein ein kontrakt på skipsdesign og bygging av to CSOV-ar av ULSTEIN SX222-designet frå Ulstein Design & Solutions AS. 

Skroga vert konstruerte av Crist-verftet i Polen, medan Ulstein Verft har det overordna ansvaret for byggeprosjektet, som også inkluderer elektriske og mekaniske installasjonar, rørlegging, innreiing og systemintegrasjon. 

Då skroget kom fram til Ulstein Verft vart det slept inn i dokkhallen der målingsarbeidet vil bli utført. I løpet av dei siste månadene av prosjektet vil ein starte opp systema og gjennomføre testar og prøvetur. 

- Vi er glade for å sjå det andre skroget framkome til Ulstein Verft for utrustingsfasen. No har vi to fartøy under ferdigstilling på verftet, og vi gjer oss klare for ein travel periode fram mot leveringa av det første fartøyet denne sommaren. Desse fartøya er utstyrte med toppmoderne teknologi, inkludert ei 3D-kompensert kran og gangveg for trygg personell- og lastoverføring til havvindturbinanlegg, og vil sikre kundane våre høg og trygg operasjonsevne i dei tøffe forholda offshore. Fartøya har moderne utvendige lugarar med dagslys for totalt 126 mannskap og kundar, og kan by på den beste kviletida før neste skift, seier COO Marius Bergseth i Olympic.

Fartøya blir utstyrte med dieselelektrisk framdrift som har variabelt turtal i kombinasjon med store batterisystem. Ulstein Power & Control har fått kontrakt på å levere ein omfattande kraft- og automasjonspakke, inkludert ein stor batterileveranse.

ULSTEIN SX222-designet har ei lengde på 89.6 meter og ei breidd på 19.2 meter. Fartøya har 91 lugarar med plass til 126 personar.

Søsterskipet, byggnummer 318, vart dokka ut frå dokkhallen 6. april og er no godt i gong med oppstarts- og testfasen. Den neste større milepålen for dette fartøyet vil bli prøvetur. 

Masse avansert teknisk utstyr i prosessanleggene hos Borregaard (Bilde: Borregaard).

4-20 mA: Seiglivet strømsløyfe

Borregaard gjorde en grundig vurdering av kommunikasjon med feltinstrumentering da et av anleggene skulle oppgraderes. Resultatet var at eksisterende, digital feltbuss ble faset ut. Og klassikeren 4-20 mA gjorde comeback for å sørge for pålitelig kommunikasjonen i tiårene fremover.

Nye Urkraft-produkter, her seks müsli-varianter, presentert av IT/Prosessansvarlig Dag Petter Berg (t.v.) og Produksjonsleder Øyvind Tempelen.

Rent mel i posen, og masse annet snadder

Norgesmøllene kjører hardt på norske råvarer, overskuddet tilbake til norske bønder for videreutvikling av norsk landbruk og høy automatiseringsgrad. Og anlegget i Skien er ekstra foroverlent med kontinuerlig vekst og lansering av nye ferdigprodukter nærmest på løpende bånd. Et av resultatene er en økning i arbeidsstokken på 50 prosent det siste tiåret.

Stolt og dyktig driftsgjeng, fra venstre: Guillaume Banzemwabo, Gunnar Solberg, Frank Normann, Steinar Mortensen, Stian Knutsen, avdelingsleder Geir Breimyr og Simon Linstad Møster, lærling kjemi prosess.

Sirkulærøkonomi på veldrevet renseanlegg

Saulekilen renseanlegg er selvforsynt med energi og kjører hardt på enhetlig styringssystem, fra pumpestasjoner til renseanlegget.

At distrusjon av likestrøm kan redusere energiforbruket med inntil 20 prosent sammenlignet med vekselstrøm i maritime applikasjoner lar seg høre (Foto: ABB/Adobe).

Lynkjapp effektbryter for DC-distribusjon kan gjøre maritime kraftløsninger grønnere

ABB melder at verdens første IEC-sertifiserte effektbryter med halvlederteknologi kan løse utfordringer innen likestrømsdistribusjon. Teknologien skal tilrettelegge for opptil 20 prosent lavere energiforbruk og utslipp enn vekselstrømsløsninger i maritim sektor.