
Zigta er nyansatt for å ta over rollen som Produktspesialist
Nyansettelse og rollendring i Phoenix Contact
Phoenix Contact opplever vekst i flere områder og har nå utvidet staben. Sigbjørn Kongsli som hadde rollen som Produktansvarlig for Overspenningsvern og sikringer (BU SPT) har nå tatt en nyopprettet rolle hos Phoenix Contact som Produktspesialist for e-mobility og energi.
Dette innebærer teknisk støtte til salgsavdeling og kunder, med løsningsmodeller og hjelp til integrasjon av komponenter.
Solomon Zigta er nyansatt for å ta over rollen som Produktspesialist for Overspenningsvern og sikringer (BU SPT), med fokus på sikringer der han allerede er godt i gang. Solomon kommer fra Schneider Electric, der han var produktansvarlig for motorstarter-produkter. Solomon er utdannet Elektroingeniør og har også tidligere jobbet som industriell automasjonslærer.
Vi ønsker Solomon velkommen til oss.
EtherCAT oppfyller CRA-kravene
EtherCAT oppfyller kravene i Cyber Resilience Act (CRA) for Security Level 2 uten behov for endringer. Utvidelser er samtidig under utvikling for spesielt krevende applikasjoner. TÜV SÜD samarbeider med EtherCAT Technology Group (ETG) om en tilhørende vurderingsrapport.
Brevik CCS: Verdens første sementfabrikk med karbonfangst kjører velkjent automatisering
Karbonfangstanlegget kalles en teknisk revolusjon med nyvinninger på mange plan som skal fange mer CO2 enn utslippene fra fossilbilparken i hovedstaden. Men, når det kommer til automatiseringsteknologi, kjører Heidelberg Materials knallhardt på velprøvde løsninger som matcher sementfabrikkens.
Nye sensorteknologier redder rørene
Trådløse fuktighetssensorer øker muligheten for avdekking av korrosjon i rør under isolasjon.
Hybridsensor med mikrofoner og kamera oppdager gasslekkasjer fra rør med stor nøyaktighet.
Og ny temperaturmåleteknologi leverer varene uten fysiske inngrep i rør.
4-20 mA: Seiglivet strømsløyfe
Borregaard gjorde en grundig vurdering av kommunikasjon med feltinstrumentering da et av anleggene skulle oppgraderes. Resultatet var at eksisterende, digital feltbuss ble faset ut. Og klassikeren 4-20 mA gjorde comeback for å sørge for pålitelig kommunikasjonen i tiårene fremover.











