
Målsettingen med den nye strategien er å skape et selskap i verdensklasse
Norgren styrke markedsposisjonen
Ny ledelse i holdingselskapet som eir Norgren satser offensivt med ny markedsstrategi. Ledelsen IMI Precision Engineering presentert den nye strategien for gruppen i forbindelse med Valve World Expo i desember.
Det nye selskapsnavnet til Norgren er ennå ikke bestemt.
Målsettingen med den nye strategien er å skape et selskap i verdensklasse. IMI plc vil inkorporere alle Norgrens virksomheter, som inkluderer Buschjost, FAS, Thompson Ventiler, Kloehn og IMI Webber - inn i en nylig merket divisjon: IMI Precision Engineering.
Denne endringen støtte opp under et pågående program for kontinuerlig forbedring og investering i konsernets leverandørkjede, i innovasjon, i produksjonseffektivitet, kundeservice og ettersalg.
Selskapene som blir omfatter av den nye markedsstrategien til IMI er: Norgren, Buschjost, FAS, Herion og Maxeal. Alle merkenavnene vil bestå, men får antakeligvis IMI først i selskapets navn. Dette skal signalisere at dagens brand vil fortsette sin utvikling og bestå som selskap, men bli en del av en større og sterkere familie.
I løpet av 2015 vil det norske markedet se resultatet av at Norgren er et selvstendig selskap og del av et internasjonalt konsern.
Precision Engineering divisjon spesialiserer seg på design og produksjon av pneumatiske og andre bevegelsesteknologier og -applikasjoner hvor presisjon, hastighet og pålitelighet er avgjørende.
Endress+Hauser styrker laget med ny salgsingeniør
Endress+Hauser Norge fortsetter å satse på vekst og kompetanse, og har nylig ansatt Rune Dalby som ny salgsingeniør. Han startet i stillingen 1. september 2025 og har sin base ved selskapets hovedkontor på Tranby.
Uno Power-strømforsyninger med Push-in-tilkobling
Kompakte, energieffektive og pålitelige – nå med utvidet spenningsområde
Med siktet innstilt på forbedring og forenkling av instrumenteringen
Profilen – Trygve Dirdal, fagleder instrumentering, Equinor
Han elsker å løse tekniske utfordringer, gjerne i team. Forenkling og forbedring står høyt i kurs, men det må ligge et «business case» bak når ny teknologi skal i sving.
Ny salgssjef for fabrikkautomasjon i Pepperl+Fuchs
Robert Aasen Kverndalen er utnevnt til salgssjef på avdeling Fabrikkautomasjon i Pepperl+Fuchs.