
NORD DRIVESYSTEMS utstyrer drivkomponentene sine med QR-koder
Den direkte veien til digital tjeneste. For å gi sine kunder over hele verden rask og enkel tilgang til service og salg, utstyrer NORD DRIVESYSTEMS produktene sine med QR-koder. Det papirfrie alternativet sparer tid og ressurser. Videre gir denne digitale tjenesten mulighet for direkte kontakt og kompetent rådgivning fra passende kontaktperson.
“Nesten alle produksjonsanlegg fra NORD parer nå drivkomponentene våre med en QR-kode”, sier Jörg Niermann, markedssjef. »Bare Brasil er fortsatt på vei. Med dette er all viktig informasjon umiddelbart og digitalt tilgjengelig.» Ved å bruke QR-kodene når NORDs kunder over hele verden sine direkte kontaktpersoner i sine respektive lands organisasjoner. Konsulentene snakker sitt morsmål, og alle data om den aktuelle drivløsningen vises direkte på skjermen. Ved telefonkontakt må serienummeret til drivkomponenten fortsatt oppgis.
Sparer ressurser ved digital dokumentasjon
»Ved å skanne QR-koden med mobiltelefonen går kundene inn i valgmenyen «Digitale tjenester» og får i tillegg til direkte kontakt med vår serviceavdeling flere alternativer», legger Niermann til. Med serienummeret til stasjonskomponentene kan de for eksempel navigere til den stasjonsspesifikke dokumentasjonen og få tilgang til flere livssyklustjenester og informasjon om de nyeste produktene eller fastvaren. »Papirfri og korrekt stasjonsidentifikasjon og dokumentasjon sparer ressurser. På forespørsel fra kunden eller for dine ATEX-produkter, vil vi selvfølgelig fortsette å sende dokumentene.»
Direkte tilgang til individuelle reservedelslister
Den digitale tjenesten gir videre kunden en liste over potensielle reservedeler til deres individuelle drivløsning. De kan ikke bare kontakte sin ansvarlige tekniske support eller salgsavdeling, men får også direkte tilgang til myNORDs kundeportal. Drivkomponentens serienummer vil alltid være forhåndsinnstilt, og alle ytterligere handlinger er knyttet til den. Parameterdataene lagres via NORDCON-appen med NORDAC ACCESS BT.
For fremtiden planlegger selskapet å utvide den digitale tjenesten ytterligere og informere om oppdateringer, for eksempel for sine frekvensomformere.
Lunner kommune tar i bruk KI for smartere avløpsrensing
Lunner kommune tester ny teknologi ved Harestua og Volla renseanlegg. Ved hjelp av kunstig intelligens skal avløpsvann renses med mindre kjemikaler, samtidig som driften effektiviseres og kostnader kuttes.
Nytt OTDR fra Yokogawa
Yokogawa Test & Measurement Corporation lanserer AQ7290-serien, et svært pålitelig og nøyaktig felttestinstrument for optisk fiber som vil lette konstruksjonen og vedlikeholdet av raskt voksende optiske kommunikasjonsnettverk. AQ7290 er utstyrt med nye funksjoner som forbedrer betjening og brukervennlighet. Seks standard- og høyytelsesmodeller er tilgjengelige i serien, og tilbyr et utvalg av to eller tre bølgelengder for å dekke et bredt spekter av fiberoptiske installasjons- og vedlikeholdsmålingsbehov.
Nytt generativt AI-drevet vedlikeholdstilbud fra Siemens
Siemens Industrial Copilot, en generativ AI-basert assistent, styrker hele verdikjeden – fra design og planlegging til engineering, drift og tjenester. Med dette ekspanderer Siemens sitt Industrial Copilot-tilbud med utvidede muligheter for Senseye Predictive Maintenance. Den generative AI-drevne løsningen vil støtte alle trinn i vedlikeholdssyklusen, fra reparasjon og forebygging til prediksjon og optimalisering.
Solid fremgang for Endress+Hauser tross global uro: Satser tungt på innovasjon og gassanalyse
Til tross for krevende globale rammevilkår leverte Endress+Hauser et sterkt resultat i 2024, med økt satsing på gassanalyse, bærekraft og opplæring.