Å gi kundene service er et viktig ledd i det vi gjør i selskapet
KUKA Nordic: Programvarespesialist tar over på customer service
KUKA Nordic har fått ny sjef for customer service. Det handler om Elin Hybert, tidligere tekniker og programvarespesialist i selskapet. – En person med svært god kompetanse innen vårt tilbud og vår teknologi, sier administrerende direktør Joacim Lorentsson.
Joacim Lorentsson kan fortelle at Elin Hybert har lang bakgrunn i selskapet.
– Hun begynte hos oss rett etter videregående og gikk senere tilbake til skolen for å utdanne seg til sivilingeniør ved Chalmers og ved Technische Universität München. Etter det har hun fortsatt å jobbe her og perfeksjonert seg, sier han.
I forbindelse med at Elin Hybert begynte i stillingen i august, gikk hun også inn i KUKA Nordics ledelsesgruppe.
– Hun er definitivt en ressurs for oss i ledelsen, sier Joacim Lorentsson.
Elin Hybert synes selv at den nye stillingen passer godt, og ser frem mot å ta over oppdraget og utvikle seg videre.
– Jeg kjenner teamet på customer service godt og vet hvilke sterke sider vi har. Dem skal vi bygge videre på, sier hun.
Ifølge henne handler det i bunn og grunn om å gjøre det beste for kundene, og alltid være til stede med riktig kompetanse når det trengs.
– Det er kundene som gir oss vårt eksistensgrunnlag, og å gi dem service er et viktig ledd i det vi gjør i selskapet, sier hun.
Bakgrunnen for byttet innen customer service er at den tidligere sjefen Emmanuel Hauptmann har gått videre til en ny stilling, utenfor KUKA. Også han gleder seg over at det er nettopp Elin Hybert som har tatt over. Han nevner blant annet hennes forståelse for forretningsområdet som noe som gir de riktige forutsetningene.
– Elin har solide kunnskaper og den rette energien. Jeg føler meg helt trygg på at hun kommer til å utvikle avdelingen videre og ta den til nye høyder, sier han.
AMNYTT 05 2024 er publisert
Politikere og mange næringslivsledere snakker om at vi må omstille industrien til å produsere mer miljøvennlige varer på en grønnere måte. Årets oljemesse viser at oljepakken som ble lansert under pandemien har virket. Aktiviteten i denne bransjen er høy. Andre industrisektorer som vindkraft og hydrogenproduksjon sliter i motbakke. Det kan se ut til at det er et hvileskjør for den grønne omstillingen.
Autic øker kapasiteten med to nyansettelser
Autic styrker sin kapasitet med to nye ansikter i staben! Andreas på support, og Eirik på salg, vil sammen med resten av teamet i Autic tilby markedet og partnerne innovative produkter innen både hardware og software for automasjon. Det vil også bli satt enda større fokus på god support, og et lett tilgjengelig support-team for alle kundene.
Rittal Applicaton Center lanseres i Skandinavia
Kompetanse gjennom praksis – Rittal Application Center for tavlebyggere. Hvordan kan produsenter av automasjonskap og tavler ta steget inn i digitaliseringens og automatiseringens verden – og hvordan kan de forberede seg for fremtiden? Svaret finner du innenfor rammen av det nye Rittal Application Center (RAC) i Ängelholm i Sverige, som ble åpnet den 28. august.
Ny daglig leder i Solland Elektro AS
Solland Elektro AS har gleden av å kunngjøre at Stig Lien er utnevnt som ny daglig leder i selskapet, med tiltredelse fra 1. august 2024. Stig har en lang karriere i selskapet, hvor han startet allerede i 2001 som elektrikerlærling og har tatt fagbrev som elektriker. Videre har han fullført utdannelse som elektroinstallatør.