Kuka Elin Hybert crop

Å gi kundene service er et viktig ledd i det vi gjør i selskapet

KUKA Nordic: Programvarespesialist tar over på customer service

KUKA Nordic har fått ny sjef for customer service. Det handler om Elin Hybert, tidligere tekniker og programvarespesialist i selskapet. – En person med svært god kompetanse innen vårt tilbud og vår teknologi, sier administrerende direktør Joacim Lorentsson.

Joacim Lorentsson kan fortelle at Elin Hybert har lang bakgrunn i selskapet. 

– Hun begynte hos oss rett etter videregående og gikk senere tilbake til skolen for å utdanne seg til sivilingeniør ved Chalmers og ved Technische Universität München. Etter det har hun fortsatt å jobbe her og perfeksjonert seg, sier han.

I forbindelse med at Elin Hybert begynte i stillingen i august, gikk hun også inn i KUKA Nordics ledelsesgruppe. 

– Hun er definitivt en ressurs for oss i ledelsen, sier Joacim Lorentsson. 

Elin Hybert synes selv at den nye stillingen passer godt, og ser frem mot å ta over oppdraget og utvikle seg videre.

– Jeg kjenner teamet på customer service godt og vet hvilke sterke sider vi har. Dem skal vi bygge videre på, sier hun.

Ifølge henne handler det i bunn og grunn om å gjøre det beste for kundene, og alltid være til stede med riktig kompetanse når det trengs. 

– Det er kundene som gir oss vårt eksistensgrunnlag, og å gi dem service er et viktig ledd i det vi gjør i selskapet, sier hun.

Bakgrunnen for byttet innen customer service er at den tidligere sjefen Emmanuel Hauptmann har gått videre til en ny stilling, utenfor KUKA. Også han gleder seg over at det er nettopp Elin Hybert som har tatt over. Han nevner blant annet hennes forståelse for forretningsområdet som noe som gir de riktige forutsetningene. 

– Elin har solide kunnskaper og den rette energien. Jeg føler meg helt trygg på at hun kommer til å utvikle avdelingen videre og ta den til nye høyder, sier han. 

iTHERM SurfaceLine TM611

Ny clamp-on-teknologi gir inline-lignende temperaturmåling

Endress+Hauser har lansert iTHERM SurfaceLine TM611, et nytt temperaturmålingssystem som kombinerer fordelene ved kontaktfri installasjon med målenøyaktighet og responstid som nærmer seg tradisjonell inline-teknologi.

Smart industri messen 2025

SMART industri 2025: Et nøkternt innblikk i norsk industris teknologiske utvikling

NOVA Spektrum i Lillestrøm var i perioden 6.–8. mai vertskap for SMART industri 2025, en fagmesse med tydelig fokus på teknologi, automatisering og fremtidens industrielle løsninger. Arrangementet samlet aktører fra hele verdikjeden – fra utstyrleverandører og teknologiselskaper til produksjonsbedrifter og utdanningsmiljøer.

Målet med messen var å vise status for og retningen på industriell utvikling i Norge. Det ble gjort gjennom en kombinasjon av demonstrasjoner, foredrag og utstillerstands med fokus på blant annet maskinering, additiv produksjon, digitalisering og energieffektivisering.

Beckhoff og Alfred Nesset Automasjon

Alfred Nesset Automasjon sertifisert som Beckhoff Solution Provider

Alfred Nesset Automasjon AS har blitt sertifisert som Beckhoff Solution Provider og tilføres dermed et nytt teknologisk kompetanseledd i Beckhoffs norske partnernettverk. Denne sertifiseringen underbygger selskapets kompetanse innen industriautomasjon og integrerte automasjonsløsninger.

Caroline Haglund

Lunner kommune tar i bruk KI for smartere avløpsrensing

Lunner kommune tester ny teknologi ved Harestua og Volla renseanlegg. Ved hjelp av kunstig intelligens skal avløpsvann renses med mindre kjemikaler, samtidig som driften effektiviseres og kostnader kuttes.