IFS-felt-crop

Kan brukes til umiddelbare og prediktive hendelser direkte i feltserviceløsning

IFS lanserer feltserviceløsning med IoT-støtte

Den nye versjonen av IFS Field Service Management™ er sømløst integrert med IFS IoT Business Connector™ og tilbyr et helt nytt grensesnitt IFS kunngjør at den siste versjonen av IFS Field Service Management (5.7) nå er tilgjengelig og inneholder mange forbedringer.

Integrert IoT-støtte – Den nye versjonen er sømløst integrert med IFS IoT Business Connector, og dette gjør det mulig for bedrifter å dra nytte av Tingenes internett (IOT) for å analysere data fra tilkoblede maskiner og utstyr. IOT data kan brukes til umiddelbare og prediktive hendelser direkte i feltserviceløsningen, noe som forbedrer servicenivået og gir kostnadsbesparelser.

Forbedret brukeropplevelse – Den visuelle identiteten har blitt totalrenovert for å tilby et moderne og intuitivt arbeidsmiljø. Den nye versjonen er dessuten utstyrt med IFS Lobby for å visualisere forretningsdata i sanntid. Det nye grensesnittet gir forbedringer i brukervennlighet, effektiv arbeidsflyt og standard integrasjon med Microsoft Skype for Business.

Økt funksjonalitet - Fortsatt produktinvesteringer er gjort for å støtte mobile medarbeidere, inkludert forbedringer i håndtering av frakt, lager, innkjøp, delelister og produktstrukturer. En rekke arbeidsprosesser er blitt utviklet for å støtte oppgavestyring for arbeidslag og anbud for reservedeler, varer og tjenester.

Intelligent feltservice – Den nye versjonen inkluderer økte funksjoner for strategisk insikt og beslutninger – fra automatisering av arbeidsstatus via geokoding og intelligent identifisering av oppdrag og løsninger til automatiske aktivitetsstrømmer av relevant informasjon gjennom hele serviceprosessen.

Alltid oppdatert feltservicehåndtering – Nytt i IFS Field Service Management 5.7 er en supportmodell basert på kvartalsvise oppdateringer av programvaren. Ved å fjerne behovet for å implementere servicepakker, vil oppdateringene i stedet distribueres regelmessig, noe som betyr at kundene alltid kan dra nytte av de nyeste forbedringene raskere og til en lavere kostnad. En rekke forbedringer er også gjort for å redusere de totale eierkostnadene.

– Teknologiske endringer påvirker nesten alle forretningsprosesser inkludert feltservice, og IFS er en pioner i utviklingen. IFS FSM tilbyr heldekkende funksjonalitet for optimalisering av ressurser gjennom hele servicelivssyklusen. Med støtte for IoT i IFS FSM 5.7 kan serviceorganisasjoner bli proaktive og prediktive ved å identifisere og løse utstyrsproblemer før det resulterer i driftstopp som vil påvirke virksomhetens resultat og sikkerhet, sier Ralph Rio, Vice President Enterprise Software, ARC Advisory Group.

– Vi er spente på lanseringen av den nye versjonen som vil befeste vår posisjon som leverandør av markedets mest komplette og tilkoblede feltserviceløsning. Service er et område hvor selskapene kan realisere stor forretningsverdi gjennom IOT og ved å integrere IFS IoT Business Connector skaper vi en helt ny verden av muligheter for prediktiv og optimalisert feltservice. Med feltservicehåndtering som et strategiskt satsingsområde ser vi frem til å fortsette å levere nyvinninger som kan hjelpe våre kunder til å nyttiggjøre seg den nyeste teknologien, sier Mark Brewer, industridirektør for service hos IFS.

Les mer om hvordan IFS støtter serviceorienterte selskaper her: http://www.ifsworld.com/no/bransjer/serviceleverandorer/

Thomas Pettersen, Phoenix Contact

Phoenix Contact styrker salgsteamet

Phoenix Contact har ansatt Thomas Pettersen i rollen som Sales Responsible Distribution. Thomas tiltrådte stillingen i november og vil ha ansvar for å videreutvikle samarbeidet med våre distribusjonspartnere.

Ola Christensen Braathe, Krohne

KROHNE styrker satsingen på landbasert industri

KROHNE har ansatt Ola Christensen Braathe. Han arbeider som salgsingeniør innen prosessinstrumentering og analyse for landbasert industri. Braathe kommer fra stillingen som automatiker hos Stabburet i Fredrikstad. Der startet han i 2017 og har blant annet jobbet med drift, vedlikehold og programmering av maskiner og produksjonslinjer for næringsmidler.

EtherCAT Technology Group

EtherCAT oppfyller CRA-kravene

EtherCAT oppfyller kravene i Cyber Resilience Act (CRA) for Security Level 2 uten behov for endringer. Utvidelser er samtidig under utvikling for spesielt krevende applikasjoner. TÜV SÜD samarbeider med EtherCAT Technology Group (ETG) om en tilhørende vurderingsrapport.

Det er store saker som skal på plass ved Brevik CCS (Foto: Heidelberg Materials/Brevik CCS).

Brevik CCS: Verdens første sementfabrikk med karbonfangst kjører velkjent automatisering

Karbonfangstanlegget kalles en teknisk revolusjon med nyvinninger på mange plan som skal fange mer CO2 enn utslippene fra fossilbilparken i hovedstaden. Men, når det kommer til automatiseringsteknologi, kjører Heidelberg Materials knallhardt på velprøvde løsninger som matcher sementfabrikkens.