IFS-felt-crop

Kan brukes til umiddelbare og prediktive hendelser direkte i feltserviceløsning

IFS lanserer feltserviceløsning med IoT-støtte

Den nye versjonen av IFS Field Service Management™ er sømløst integrert med IFS IoT Business Connector™ og tilbyr et helt nytt grensesnitt IFS kunngjør at den siste versjonen av IFS Field Service Management (5.7) nå er tilgjengelig og inneholder mange forbedringer.

Integrert IoT-støtte – Den nye versjonen er sømløst integrert med IFS IoT Business Connector, og dette gjør det mulig for bedrifter å dra nytte av Tingenes internett (IOT) for å analysere data fra tilkoblede maskiner og utstyr. IOT data kan brukes til umiddelbare og prediktive hendelser direkte i feltserviceløsningen, noe som forbedrer servicenivået og gir kostnadsbesparelser.

Forbedret brukeropplevelse – Den visuelle identiteten har blitt totalrenovert for å tilby et moderne og intuitivt arbeidsmiljø. Den nye versjonen er dessuten utstyrt med IFS Lobby for å visualisere forretningsdata i sanntid. Det nye grensesnittet gir forbedringer i brukervennlighet, effektiv arbeidsflyt og standard integrasjon med Microsoft Skype for Business.

Økt funksjonalitet - Fortsatt produktinvesteringer er gjort for å støtte mobile medarbeidere, inkludert forbedringer i håndtering av frakt, lager, innkjøp, delelister og produktstrukturer. En rekke arbeidsprosesser er blitt utviklet for å støtte oppgavestyring for arbeidslag og anbud for reservedeler, varer og tjenester.

Intelligent feltservice – Den nye versjonen inkluderer økte funksjoner for strategisk insikt og beslutninger – fra automatisering av arbeidsstatus via geokoding og intelligent identifisering av oppdrag og løsninger til automatiske aktivitetsstrømmer av relevant informasjon gjennom hele serviceprosessen.

Alltid oppdatert feltservicehåndtering – Nytt i IFS Field Service Management 5.7 er en supportmodell basert på kvartalsvise oppdateringer av programvaren. Ved å fjerne behovet for å implementere servicepakker, vil oppdateringene i stedet distribueres regelmessig, noe som betyr at kundene alltid kan dra nytte av de nyeste forbedringene raskere og til en lavere kostnad. En rekke forbedringer er også gjort for å redusere de totale eierkostnadene.

– Teknologiske endringer påvirker nesten alle forretningsprosesser inkludert feltservice, og IFS er en pioner i utviklingen. IFS FSM tilbyr heldekkende funksjonalitet for optimalisering av ressurser gjennom hele servicelivssyklusen. Med støtte for IoT i IFS FSM 5.7 kan serviceorganisasjoner bli proaktive og prediktive ved å identifisere og løse utstyrsproblemer før det resulterer i driftstopp som vil påvirke virksomhetens resultat og sikkerhet, sier Ralph Rio, Vice President Enterprise Software, ARC Advisory Group.

– Vi er spente på lanseringen av den nye versjonen som vil befeste vår posisjon som leverandør av markedets mest komplette og tilkoblede feltserviceløsning. Service er et område hvor selskapene kan realisere stor forretningsverdi gjennom IOT og ved å integrere IFS IoT Business Connector skaper vi en helt ny verden av muligheter for prediktiv og optimalisert feltservice. Med feltservicehåndtering som et strategiskt satsingsområde ser vi frem til å fortsette å levere nyvinninger som kan hjelpe våre kunder til å nyttiggjøre seg den nyeste teknologien, sier Mark Brewer, industridirektør for service hos IFS.

Les mer om hvordan IFS støtter serviceorienterte selskaper her: http://www.ifsworld.com/no/bransjer/serviceleverandorer/

Årsmøte i Tavleforeningen

To viktige saker i sentrum for Tavleforeningen

Da Tavleforeningen avholdt årsmøte var det to saker som dominerte diskusjonene. Faglig og foreningspolitisk var det verifikasjonsordningen for Godkjent tavleprodusent som engasjerte mest. Men økonomien krevde også oppmerksomhet. Antall medlemmer har positiv utvikling, men deltakelse på foreningens arrangementer har ikke helt kommet seg etter pandemien. Resultatet er at foreningen hadde et underskudd i 2023.

JFK Seifert Avfukter crop

Energieffektiv termoelektrisk avfukter bidrar til reduserte kostnader

Termoelektriske avfuktere er i seg selv energieffektive sammenlignet med tradisjonelle metoder, forhandles av JFKnudtzen, som for eksempel installasjon av varmeelementer. Dette resulterer i lavere energiforbruk. Dette er en avgjørende fordel for bransjer som ønsker å redusere energikostnader.

Prevas ny crop

Prevas ønsker velkommen til ny Teamlead & prosjektleder i Norge

Prevas har fått en ny teamlead & prosjektleder på Oslo-kontoret, Sofya Kapustina (37). Sofya har lang erfaring fra IKT-leveranser, prosjekt- og teamledelse med spisskompetanse innen utvikling av IT- og virksomhetsprosesser. 

2397698655

Enny inngår digitaliseringssamarbeid med Guard Automation

Enny hjelper borettslag og næringsbygg med solceller. Nå får de hjelp av det norske teknologiselskapet Guard Automation med å samle data fra ulike solcelleanlegg inn i én plattform.