
De to robotene Shelby og Miles blir verken trøtte, høydesyke eller overopphetet
Ford bruker robot som testsjåfør i toppmoderne værfabrikk
For å sikre best mulig testing under varierende værforhold tar Ford nå i bruk to roboter som testsjåfører ved deres toppmoderne værfabrikk i Køln i Tyskland. Fra arktisk frost og ørken til regnskogens ekstreme fuktighet. Alle typer vær kan simuleres ved Fords nye testsenter i Köln, Tyskland.
Enten du ønsker vindhastighet på 250 km/t, simulering av kjøring i høyder tilsvarende de høyeste toppene i Alpene, snø eller temperaturer mellom -40 og +55 grader, kan dette gjenskapes i værfabrikken.
De to robotene Shelby og Miles blir verken trøtte, høydesyke eller overopphetet, og kan gjenta testkjøringene gang på gang på identisk måte.
– Dette er svært verdifullt. Når robotene sitter i førersete kan vi kjøre tester gjennom hele natten uten å bekymre oss for at de trenger mat eller må en tur på toalettet, sier Supervisor, Wind Tunnel Testing i Ford Europa, Frank Seelig.
Å bruke mennesker som testsjåfører krever sikkerhetsregler som å ha tilgjengelig oksygenflasker, medisinsk utstyr og helsepersonell på stedet.
Kjører bilen med «armer» og «ben»
Med robotene kan testene gjennomføres i ekstreme temperaturer og høyder uten spesielle tiltak. Robotene kan også programmeres til å kjøre bilen med ulike kjørestiler.
Testingen på værfabrikken i Køln kommer i tillegg til Fords omfattende testing av alle sine modeller rundt i hele verden, som fjell-overgangen Grossglockner på grensa mellom Østerrike og Italia og under vinterlige forhold i Arjeplog i Sverige.
Aggreko øker batteriinvesteringene til 200 millioner dollar for å støtte energiovergangen
Aggreko har økt sine globale investeringer i mobile batterilagringssystemer (BESS) til rundt 200 millioner dollar, slik at flere bedrifter kan få tilgang til den nyeste batteriteknologien og nå sine mål om netto nullutslipp.
Ny Emerson Flushing Ring
TESCOM AGI Flushing Ring fra Emerson med modulær montering for bruk ved skylling. Ved å gi en fullstendig og modulær ventilmontering med et enkelt delenummer effektiviserer skylleringen i AGI BR-serien bestilling og legger til rette for enkel bestilling på nytt med bestemte testkrav fra kunder. Både de tradisjonelle ringene i BRS «sandwich»- og BRW «wafer»-stil er tilgjengelig, samt BR7-designet i «integrert deksel», som omfatter lufting/skylling i selve flensringen.
Ny kraftig SCARA-robot fra KUKA
– raske bevegelser og 60 kg nyttelast. KUKA lanserer nok en SCARA-robot denne høsten. En kraftig modell med en maksimal nyttelast på 60 kilo. SCARA-roboter har flere fordeler. De er energieffektive, kostnadseffektive og kan bevege seg raskt med svært høy presisjon, sier Micael Amandusson, channel manager hos KUKA Nordic.
Neste generasjon PLS teknologi
Beckhoff muliggjør et reelt sprang i ytelse innen automasjonsteknologi med TwinCAT PLC++. Både utvikling og hastighet kan akselereres, samtidig som de velkjente fordelene med TwinCAT, som konsekvent integrasjon, kompatibilitet og åpenhet, fortsatt leveres.