
NORD DRIVESYSTEMS utstyrer drivkomponentene sine med QR-koder
Den direkte veien til digital tjeneste. For å gi sine kunder over hele verden rask og enkel tilgang til service og salg, utstyrer NORD DRIVESYSTEMS produktene sine med QR-koder. Det papirfrie alternativet sparer tid og ressurser. Videre gir denne digitale tjenesten mulighet for direkte kontakt og kompetent rådgivning fra passende kontaktperson.
“Nesten alle produksjonsanlegg fra NORD parer nå drivkomponentene våre med en QR-kode”, sier Jörg Niermann, markedssjef. »Bare Brasil er fortsatt på vei. Med dette er all viktig informasjon umiddelbart og digitalt tilgjengelig.» Ved å bruke QR-kodene når NORDs kunder over hele verden sine direkte kontaktpersoner i sine respektive lands organisasjoner. Konsulentene snakker sitt morsmål, og alle data om den aktuelle drivløsningen vises direkte på skjermen. Ved telefonkontakt må serienummeret til drivkomponenten fortsatt oppgis.
Sparer ressurser ved digital dokumentasjon
»Ved å skanne QR-koden med mobiltelefonen går kundene inn i valgmenyen «Digitale tjenester» og får i tillegg til direkte kontakt med vår serviceavdeling flere alternativer», legger Niermann til. Med serienummeret til stasjonskomponentene kan de for eksempel navigere til den stasjonsspesifikke dokumentasjonen og få tilgang til flere livssyklustjenester og informasjon om de nyeste produktene eller fastvaren. »Papirfri og korrekt stasjonsidentifikasjon og dokumentasjon sparer ressurser. På forespørsel fra kunden eller for dine ATEX-produkter, vil vi selvfølgelig fortsette å sende dokumentene.»
Direkte tilgang til individuelle reservedelslister
Den digitale tjenesten gir videre kunden en liste over potensielle reservedeler til deres individuelle drivløsning. De kan ikke bare kontakte sin ansvarlige tekniske support eller salgsavdeling, men får også direkte tilgang til myNORDs kundeportal. Drivkomponentens serienummer vil alltid være forhåndsinnstilt, og alle ytterligere handlinger er knyttet til den. Parameterdataene lagres via NORDCON-appen med NORDAC ACCESS BT.
For fremtiden planlegger selskapet å utvide den digitale tjenesten ytterligere og informere om oppdateringer, for eksempel for sine frekvensomformere.
Emerson vinner IoT Breakthrough-pris for 2025 for «Årets industrielle innovasjon»
Emerson har vunnet prisen for «Årets industrielle IoT-innovasjon» for sin DeltaV™ Workflow Management-programvare under den 9. årlige IoT Breakthrough Awards. Prisen anerkjenner Emersons neste generasjons programvare-som-en-tjeneste-løsning for å hjelpe farmasøytiske selskaper med å utvikle, skalere og produsere livsendrende celle- og genterapier mer effektivt.
Strategisk partnerskap er i gang
SICK og Endress+Hauser slår seg sammen om prosessautomatisering. SICK og Endress+Hauser tar i bruk sitt strategiske partnerskap innen prosessautomatisering: SICKs avanserte gassanalyse- og mengdemålingsteknologi er nå en integrert del av Endress+Hausers omfattende instrumentportefølje. Målet med samarbeidet er å gi kunder i prosessindustrien enda bedre støtte til å øke anleggets effektivitet, beskytte miljøet og redusere CO2-avtrykket.
Fieldbus International AS gjør strategisk oppkjøp av Fieldbus Inc
Fieldbus International AS, Fint AS, en ledende leverandør av feltbusskommunikasjonsteknologi, har fornøyelsen av å kunngjøre at de har inngått en avtale om å kjøpe Fieldbus Inc, et ledende selskap innen Foundation Fieldbus-teknologi. Dette strategiske oppkjøpet understreker Fints ambisjon om å bli verdens ledende leverandør av feltbuss konvertere og øke verdien på selskapet.
Med ny teknologi og tett samarbeid som drivkraft
Gloria Odberg er ansvarlig for styresystemet hos BASF i Sandefjord. Hun drives fremover av ny teknologi og godt samspill med kollegaer og andre forbindelser i industrien. Vi skal innom datafangst, kunstig intelligens, styringssystem og kommunikasjonsløsninger.