
Johnny André Løff ansatt som Business Driver Service & Solutions i Endress+Hauser
Endress+Hauser Norge er i sterk vekst og har ansatt Johnny André Løff som Business Driver Service & Solutions. Johnny tiltrådte den nye stillingen i mars og vil i rollen ha ansvaret for forretningsutvikling og salg innenfor Service og Solutions porteføljen.
Johnny har Fagbrev innen automasjon og har nå kommet tilbake til Endress+Hauser etter å ha jobbet 6 år i OneCo. Han har solid erfaring innen automasjon, forretningsutvikling og salg. Han kommer nå fra rollen som salgssjef automasjon i OneCo.
I Endress+Hauser vil Johnny ha ansvaret for å optimalisere kundereisen, og videreutvikle vår servicetjeneste (idriftsettelse, vedlikeholdsavtaler, flow-/trykk- og temperaturkalibrering. Han vil bistå våre kunder med å optimalisere vedlikehold og instrumentportefølje. Johnny vil også jobbe med vår skyløsning Netilion mot våre kunder i Norge.
EtherCAT oppfyller CRA-kravene
EtherCAT oppfyller kravene i Cyber Resilience Act (CRA) for Security Level 2 uten behov for endringer. Utvidelser er samtidig under utvikling for spesielt krevende applikasjoner. TÜV SÜD samarbeider med EtherCAT Technology Group (ETG) om en tilhørende vurderingsrapport.
Brevik CCS: Verdens første sementfabrikk med karbonfangst kjører velkjent automatisering
Karbonfangstanlegget kalles en teknisk revolusjon med nyvinninger på mange plan som skal fange mer CO2 enn utslippene fra fossilbilparken i hovedstaden. Men, når det kommer til automatiseringsteknologi, kjører Heidelberg Materials knallhardt på velprøvde løsninger som matcher sementfabrikkens.
Nye sensorteknologier redder rørene
Trådløse fuktighetssensorer øker muligheten for avdekking av korrosjon i rør under isolasjon.
Hybridsensor med mikrofoner og kamera oppdager gasslekkasjer fra rør med stor nøyaktighet.
Og ny temperaturmåleteknologi leverer varene uten fysiske inngrep i rør.
4-20 mA: Seiglivet strømsløyfe
Borregaard gjorde en grundig vurdering av kommunikasjon med feltinstrumentering da et av anleggene skulle oppgraderes. Resultatet var at eksisterende, digital feltbuss ble faset ut. Og klassikeren 4-20 mA gjorde comeback for å sørge for pålitelig kommunikasjonen i tiårene fremover.











