
Kan brukes til umiddelbare og prediktive hendelser direkte i feltserviceløsning
IFS lanserer feltserviceløsning med IoT-støtte
Den nye versjonen av IFS Field Service Management™ er sømløst integrert med IFS IoT Business Connector™ og tilbyr et helt nytt grensesnitt IFS kunngjør at den siste versjonen av IFS Field Service Management (5.7) nå er tilgjengelig og inneholder mange forbedringer.
Integrert IoT-støtte – Den nye versjonen er sømløst integrert med IFS IoT Business Connector, og dette gjør det mulig for bedrifter å dra nytte av Tingenes internett (IOT) for å analysere data fra tilkoblede maskiner og utstyr. IOT data kan brukes til umiddelbare og prediktive hendelser direkte i feltserviceløsningen, noe som forbedrer servicenivået og gir kostnadsbesparelser.
Forbedret brukeropplevelse – Den visuelle identiteten har blitt totalrenovert for å tilby et moderne og intuitivt arbeidsmiljø. Den nye versjonen er dessuten utstyrt med IFS Lobby for å visualisere forretningsdata i sanntid. Det nye grensesnittet gir forbedringer i brukervennlighet, effektiv arbeidsflyt og standard integrasjon med Microsoft Skype for Business.
Økt funksjonalitet - Fortsatt produktinvesteringer er gjort for å støtte mobile medarbeidere, inkludert forbedringer i håndtering av frakt, lager, innkjøp, delelister og produktstrukturer. En rekke arbeidsprosesser er blitt utviklet for å støtte oppgavestyring for arbeidslag og anbud for reservedeler, varer og tjenester.
Intelligent feltservice – Den nye versjonen inkluderer økte funksjoner for strategisk insikt og beslutninger – fra automatisering av arbeidsstatus via geokoding og intelligent identifisering av oppdrag og løsninger til automatiske aktivitetsstrømmer av relevant informasjon gjennom hele serviceprosessen.
Alltid oppdatert feltservicehåndtering – Nytt i IFS Field Service Management 5.7 er en supportmodell basert på kvartalsvise oppdateringer av programvaren. Ved å fjerne behovet for å implementere servicepakker, vil oppdateringene i stedet distribueres regelmessig, noe som betyr at kundene alltid kan dra nytte av de nyeste forbedringene raskere og til en lavere kostnad. En rekke forbedringer er også gjort for å redusere de totale eierkostnadene.
– Teknologiske endringer påvirker nesten alle forretningsprosesser inkludert feltservice, og IFS er en pioner i utviklingen. IFS FSM tilbyr heldekkende funksjonalitet for optimalisering av ressurser gjennom hele servicelivssyklusen. Med støtte for IoT i IFS FSM 5.7 kan serviceorganisasjoner bli proaktive og prediktive ved å identifisere og løse utstyrsproblemer før det resulterer i driftstopp som vil påvirke virksomhetens resultat og sikkerhet, sier Ralph Rio, Vice President Enterprise Software, ARC Advisory Group.
– Vi er spente på lanseringen av den nye versjonen som vil befeste vår posisjon som leverandør av markedets mest komplette og tilkoblede feltserviceløsning. Service er et område hvor selskapene kan realisere stor forretningsverdi gjennom IOT og ved å integrere IFS IoT Business Connector skaper vi en helt ny verden av muligheter for prediktiv og optimalisert feltservice. Med feltservicehåndtering som et strategiskt satsingsområde ser vi frem til å fortsette å levere nyvinninger som kan hjelpe våre kunder til å nyttiggjøre seg den nyeste teknologien, sier Mark Brewer, industridirektør for service hos IFS.
Les mer om hvordan IFS støtter serviceorienterte selskaper her: http://www.ifsworld.com/no/bransjer/serviceleverandorer/
Siemens optimaliserer lading av Unibuss’ elektriske busser i Oslo
Siemens har inngått en avtale med Unibuss, en ledende bussoperatør i Oslo-området, for å levere sin innovative Depot360 Managed Services-løsning. Med Norge i front av den globale overgangen til elektrisk mobilitet markerer denne avtalen Siemens’ første Depot360-fotavtrykk i Norge.
Tar grep for å sikre fremtidens vannkvalitet i Bergen
Guard Automation skal levere Norges største og mest komplekse driftskontrollsystem for vann og avløp til Bergen Vann. Systemet skal sikre rent vann til over 300 000 mennesker i og rundt Bergen. Bergen Vann leverer rent drikkevann og avløpsrensing til over 300 000 mennesker bosatt i Bergen og Bjørnafjorden kommune. Nå er det klart at Guard Automation skal levere et nytt driftssystem for å sikre den kritiske infrastrukturen.
Overvåking+Optimaliseringssensorer basert på LoRa
Globalt standardisert LoRaWAN®-teknologi muliggjør effektiv,signaloverføring med lang rekkevidde. Målepunkter vidt distribuert i utendørsområder, kabling er kompleks eller ikke mulig, kontrollsystemet på høyere nivå fungerer allerede til fulle eller ingen er tilgjengelig på stedet: Så snart sensorteknologi brukes utenfor klart definerte industrielle produksjonsmiljøer eller ekstra måling data skal etterspørres i eksisterende systemer, slike utfordringer og hindringer oppstår.
Verdens største anlegg
Verdens største varmepumpeanlegg med ammoniakk er bygget ved Drammensfjorden. Ammoniakk er effektivt medium for varmepumpe, men gir en del driftstekniske utfordringer. En av utfordringene er arbeidstrykket, som er på 53 bar. Den andre utfordringen er utnyttelsesgraden, som for hovedpumpene er designet for driftebelastning på 50 prosent. Drammen Fjernvarme drifter med 90 prosent utnyttelse av kompressoren.