eaton-pkz-and-dil-with-push-in-terminals-crop

Leggee til nye enheter med push-in-klemmer

Eaton utvider utvalget av motorvernbrytere og kontaktorer

Eaton utvider porteføljen innen motorvernbrytere, motorstartere og kontaktorer ved å lansere flere varianter med push-in-teknologi. Dermed skrus produktiviteten opp flere hakk.

Energistyringsselskapet Eaton utvider utvalget av motorvernbrytere og kontaktorer ved å legge til nye enheter med push-in-klemmer. Motorvernbryterne PKZM0 og PKE opptil 32 A og DILM- og DILA-kontaktorer opptil 38 A finnes nå med push-in-teknologi. Med Push-in-teknologi halveres tiden det tar å koble opp, sammenlignet med konvensjonelle skruklemmer der skrutrekkeren må fram.

I tillegg til mindre manuell skruing og lavere tidsforbruk er push-in-teknologien fordelaktig for feillokalisering. Push-in-klemmer er sikre og vedlikeholdsfrie, selv under krevende miljøforhold og vibrasjoner. Push-in-teknologien er også ideell for automatisert eller robotisert montasje av kabler, og er en teknologi for framtiden.

De nye push-in-enhetene gir maskinprodusenter og systemintegratorer flere fordeler:

  • Med samme bredde og høydemål som skru- og fjærspenningsklemme-versjoner, kan overgangen til push-in-teknologien skje ved neste vedlikehold, uten endringer i kontrollskapet.
  • De nye motorvernbryterne kommer med samme godkjenninger og sertifiseringer som enhetene med skruklemmer, blant annet UL Type E.
  • I tillegg finnes det en PKZM motorvernbryter-variant som har skruklemmer på forsyningssiden, mens på outputsiden mot motoren finnes det push-in-klemmer. Dette gjør det enkelt og kostnadseffektivt å koble flere motorvernsbrytere til en eksisterende samleskinne (3-fas-applikasjoner).

Eaton har også MSC-motorstarterkombinasjoner, som består av PKZM0 og DILM i en enhet, med push-in-klemmer. Disse reduserer monterings- og kablingskostnadene ytterligere.

I tillegg omfatter Eatons portefølje PLS, SmartWire-DT intelligent kommunikasjonssystem, pilotenhetene til RMQ-serien, easyE4-kontroll-releer, effektbrytere, flerfunksjonelle elektroniske motorstartere og frekvensomformere. Eaton har dermed et omfattende utvalg av automasjonsløsninger basert på denne bekvemme tilkoblingsteknologien.

PKZM0 og DILM-kontaktorer med push-in-teknologi er allerede lansert på markedet. MSC lanseres i andre halvår av 2022 og PKE tidlig i 2023.

NORD-QR-Code crop

NORD DRIVESYSTEMS utstyrer drivkomponentene sine med QR-koder

Den direkte veien til digital tjeneste. For å gi sine kunder over hele verden rask og enkel tilgang til service og salg, utstyrer NORD DRIVESYSTEMS produktene sine med QR-koder. Det papirfrie alternativet sparer tid og ressurser. Videre gir denne digitale tjenesten mulighet for direkte kontakt og kompetent rådgivning fra passende kontaktperson.

NORD-NORDAC-PRO-SK-500P crop

Variantreduksjon i automasjonskapet

Med frekvensomformeren NORDAC PRO SK 500P tilbyr NORD en allrounder i bokformat.  Med NORDAC PRO SK 500P har Nord DriveSystems en kontrollskapomformer for praktisk talt alle drivapplikasjoner. Den er tilgjengelig i varianter med et effektområde på 0,25 til 22 kW, som kan tilordnes ulike krav i forskjellige bransjer. For tiden jobber systemleverandøren med å utvide effektområdet.

Rittal RAC Invigning crop

Rittal Applicaton Center lanseres i Skandinavia

Kompetanse gjennom praksis – Rittal Application Center for tavlebyggere. Hvordan kan produsenter av automasjonskap og tavler ta steget inn i digitaliseringens og automatiseringens verden – og hvordan kan de forberede seg for fremtiden? Svaret finner du innenfor rammen av det nye Rittal Application Center (RAC) i Ängelholm i Sverige, som ble åpnet den 28. august. 

3558988

Skal vi virkelig vente til 2050 før vi slutter å bruke verdens mest skadelige klimagass

Selv om EU har vedtatt et totalforbud mot SF6-gass innen 2050, er det ingen grunn til å vente med å ta i bruk grønnere alternativer. Fredric Carlsson i energistyringsselskapet Eaton har en klar oppfordring til bransjen om å ta grep – helst i går. EU-parlamentet tok et viktig skritt for klimaet i januar i år: Fra 2050 skal det være helt slutt på å bruke F-gasser. Dette er gode nyheter på SF6-fronten, ettersom energibransjens hemmelige klimasyndere tar et skritt nærmere utfasing.