
Øke levetid på tyngre utstyr i industrien med 20 år
Digitalisering kan øke levetiden
Begrepet moderne vedlikehold er bruk i mange år. Innholdet har endret seg i takt med teknologiutviklingen. I dag er digitalisering og avansert sensorteknologi sentrale elementer i Maintenance 4.0, som er bransjens oppfølging av Industri 4.0. En miljøgunstig effekt av optimalt vedlikehold er økt levetid.
EU har satt som målsetting å øke levetid på tyngre utstyr i industrien med 20 år. En realistisk målsetting hvis digitalteknologien utnyttes godt.
Tidligere i måneden avhold Norsk Forening for Vedlikehold (NFV) sitt tradisjonelle seminar; Moderen Vedlikehold. Foreningen har vært dyktig til å følge opp den rivende teknologiske utvikling og sett på hvorledes den påvirker vedlikeholdet. Hele bedriftens organisering inklusiv vedlikeholdet, blir påvirket av digitaliseringen i industrien og samfunnet for øvrig.
Ignition - Nå med IEC 61850 MMS Driver
IEC 61850 er en Ethernet-basert kommunikasjonsstandard som brukes i kraftindustrien. Standarden definerer en felles modell for sømløs automatisering i kraftsystemer.
Sterk avslutning på året for Goodtech
Vi har initiert mange endringer i 2022 for å rigge oss for fremtiden
Goodtech presenterer fredag 24. februar en god avslutning på året med solid marginvekst, og leverer i tillegg nok en strategisk viktig milepæl ved salget av organisasjonen på Åland. Konsernet rapporterer samtidig om en økning i EBITDA for den videreførte virksomheten fra 10,9 MNOK i 2021 til 28,9 MNOK i 2022 (+165%).
Utvider partnerskap om nettverk og Edge computing
Skal bistå bedrifter med digital transformasjon
Kyndryl og Nokia har inngått en global treårsavtale om felles utvikling og leveranser av private LTE- og 5G-tjenester og Industri 4.0-løsninger. Selskapene skal blant annet etablere en innovasjons-lab i North Carolina i USA der det skal utvikles sikre løsninger og tjenester som konvergerer IT og OT for bedrifter.
Milepæl for Pepperl+Fuchs
2022 ble året selskapet rundet 1 Milliard Euro i omsetning. Akkurat i tide til julaften kunne styret i Pepperl+Fuchs konsernet kunngjøre gode nyheter på egne vegne: For første gang i sin 77-årige historie overskred Pepperl+Fuchs terskelen på én milliard euro i globalt årlig salg akkurat denne dagen.