Alastair Rankin

Prosjektet har vokst i omfang og kvalitet

God organisering og samarbeid ga resultater

Studentprosjektet NTNU Revolve har oppnådd imponerende resultater i internasjonale konkurranser. Det er ingeniørstudenter med bakgrunn fra en rekke fagfelt som deltar i prosjektet. Alt er studentstyrt, fra sponsor kontakt til design av karosseri og tekniske beregninger som grunnlag for styresystemer.

Eventyret begynte i 2010 og realiseringen av den første racerbilen var 2012. Siden den gangen har prosjektet vokst i omfang og kvalitet. Det hele har toppet seg i år med en rekke gode plassering, med andreplass i konkurransen Formula Student Germany med sin elektriske racerbil ATMOS. Dette er den mest prestisjefylte konkurransen for student prosjektet.

Les hel artikkelen her.

Parker IO crop

Parker Hannifin introduserer innovative I/O-tilleggskort for å forbedre servodriverytelsen

Parker Hannifin har forbedret tilbudet innen frittstående og fleraksede Parker-servodrivere (PSD), med et nytt I/O-alternativkort. Dette allsidige tilleggskortet, med plass til ett eller to kort per driver, introduserer en rekke tekniske funksjoner som forbedrer tilpasningsevnen og ytelsen til hele PSD-familien.

Mongstad crop

Aker Solutions skal oppgradere renseanlegg på Mongstad-raffineriet

På det meste skal 500 personer sysselsettes i prosjektet på flere steder i Norge og i Mumbai i India, skriver Aker Solutions i en pressemelding. Kontrakten er verdt mellom 2,5 og 4 milliarder kroner, men selskapet oppgir ikke den eksakte summen.

Eliaden MW crop

Eliaden nærmer seg

Fra 28. til 30 mai åpner elektrobransjens største arrangement sine dører på Norges Varemesses lokaler på Lillestrøm. Også denne gangen har automatiseringsbransjen fått plass i hall C. Arrangementet følger samme lest som tidligere år.

10 beste AI-generatorer for produktbeskrivelser

10 beste AI-generatorer for produktbeskrivelser

Å lage produktbeskrivelser er ofte en kompleks og tidkrevende prosess. Å finne de riktige ordene og konstruere dem på en måte som er både engasjerende og overbevisende er utfordrende, spesielt når du har å gjøre med et stort utvalg av produkter.