NORD-LogiDrive crop

NORD DRIVESYSTEMS lager skreddersydde drivløsninger til bruk innen intralogistik

Energibesparelser og et redusert antall varianter

Skreddersydde drivkonsepter basert på LogiDrive-systemet fra NORD DRIVESYSTEMS representerer et optimalt kompromiss mellom energibesparelser og en reduksjon i antall varianter. Konseptene fungerer glimrende i store intralogistikksystemer på flyplasser og pakkesentraler med store antall drivenheter.

NORD DRIVESYSTEMS lager skreddersydde drivløsninger til bruk innen intralogistikk, basert på LogiDrive-konseptet – et energibesparende, servicevennlig og standardisert modulsystem. LogiDrive-drivenhetene består av IE4-synkronmotorer med nominelle effekter på opptil 5,5 kW, et totrinns vinkelgir og en NORDAC LINK-frekvensomformer som monteres i nærheten av motoren. Hele systemet er modulbasert, slik at drivteknologikomponentene kan repareres og vedlikeholdes individuelt. Med den nyeste IE5+-synkronmotoren fra NORD DRIVESYSTEMS kan energibesparelsene og det reduserte antallet varianter i LogiDrive-konseptet optimaliseres ytterligere.

Optimale energibesparelser og et redusert antall varianter
Planlegging av et system med drev som er utviklet for de mest energibesparende arbeidspunktene gir optimale investeringskostnader og motorer som bruker mindre energi, uavhengig av ytelsesklasse. Av den grunn blir det mange ulike varianter som må administreres og vedlikeholdes gjennom systemets levetid. En reduksjon i antall varianter har til hensikt å gi en økonomisk gjennomførbar dekning av de nødvendige hastighetene og dreiemomentene i systemet med et minimum av ulike varianter av drev. NORD kan levere denne optimeringen ved behov, i kontekst av kundenes prosjekter. Antall varianter kan reduseres ved å bruke kun én girmotor- og frekvensomformerstørrelse for et bestemt hastighets- og belastningsområde. Denne drivenheten styres via frekvensomformeren og kan dekke alle nødvendige arbeidspunkter for lavere ytelseskrav eller andre hastighetsområder. Dette er ikke noe problem med synkronmotorene i LogiDrive-konseptet, ettersom de arbeider uavhengig av belastning og hastighet.

, basert på LogiDrive-konseptet – et energibesparende, servicevennlig og standardisert modulsystem. LogiDrive-drivenhetene består av IE4-synkronmotorer med nominelle effekter på opptil 5,5 kW, et totrinns vinkelgir og en NORDAC LINK-frekvensomformer som monteres i nærheten av motoren. Hele systemet er modulbasert, slik at drivteknologikomponentene kan repareres og vedlikeholdes individuelt. Med den nyeste IE5+-synkronmotoren fra NORD DRIVESYSTEMS kan energibesparelsene og det reduserte antallet varianter i LogiDrive-konseptet optimaliseres ytterligere.

Optimale energibesparelser og et redusert antall varianter
Planlegging av et system med drev som er utviklet for de mest energibesparende arbeidspunktene gir optimale investeringskostnader og motorer som bruker mindre energi, uavhengig av ytelsesklasse. Av den grunn blir det mange ulike varianter som må administreres og vedlikeholdes gjennom systemets levetid. En reduksjon i antall varianter har til hensikt å gi en økonomisk gjennomførbar dekning av de nødvendige hastighetene og dreiemomentene i systemet med et minimum av ulike varianter av drev. NORD kan levere denne optimeringen ved behov, i kontekst av kundenes prosjekter. Antall varianter kan reduseres ved å bruke kun én girmotor- og frekvensomformerstørrelse for et bestemt hastighets- og belastningsområde. Denne drivenheten styres via frekvensomformeren og kan dekke alle nødvendige arbeidspunkter for lavere ytelseskrav eller andre hastighetsområder. Dette er ikke noe problem med synkronmotorene i LogiDrive-konseptet, ettersom de arbeider uavhengig av belastning og hastighet.

Ulstein crop

Ulstein Verft startar utrustinga av Olympic sin neste CSOV

Slepet av skroget til byggnummer 319, det andre TWIN X-STERN CSOV-skipet (Construction Service Operation Vessel) til Olympic, kom til Ulstein Verft 8. mai 2024 frå Crist-verftet i Polen. No startar utrustingsarbeidet. I 2022 signerte Olympic og Ulstein ein kontrakt på skipsdesign og bygging av to CSOV-ar av ULSTEIN SX222-designet frå Ulstein Design & Solutions AS. 

Lynlader crop

Norsk lynlader med Formel E teknologi

Den norske pioneren innen mobil hurtiglading, Nordic booster, har utviklet verdens første mobile og skalerbare hurtiglader med integrerte batterier - Hummingbird®. Batteriteknologien stammer fra det elektriske racing-mesterskapet Formel E. Den sikrer mulighet til å møte fremtidige behov etter hvert som den elektriske maskinparken utvikler seg.

Benjamin Doerr

Watson-Marlow presenterer den avanserte OEM-panelmonterte løsningen

Watson-Marlow Fluid Technology Solutions (WMFTS) har videreført DriveSure™ med aller nyest teknologi for å tilby en komplett peristaltisk panelmontert pumpeløsning for OEM-er (Original Equipment Manufacturers). Industriell Ethernet-kompatibilitet gjør det enklere å integrere DriveSure i avanserte distributerte styresystemer og tilbyr sluttbrukeren fjernstyrt overvåkning og kontroll.

IIRO RAUTIAINEN

Eaton møter sterk etterspørsel etter avanserte UPS-systemer med ny fabrikk i Finland

Eaton har åpnet en ny toppmoderne fabrikk i Helsinki. Dette skal øke produksjons- og leveringskapasiteten for å møte den voksende etterspørselen etter UPS-systemer. Energistyringsselskapet Eaton er en av verdens største produsenter av 3-fase avbruddsfri strømforsyningssystemer (UPS).