Kuka Emanuel crop

Digitale løsninger blir en stadig viktigere del av det totale tjenestetilbudet

Ny sjef for kundeservice hos KUKA Nordic, spesialist innen digitale løsninger

KUKA Nordic styrker organisasjonen og ansetter Emanuel Hauptmann som den nye Manager Customer Service. Han etterfølger Conny Olsson, som går av med pensjon etter ni på KUKA.

Emanuel Hauptmann vil være en del av KUKA Nordics ledergruppe og han vil være ansvarlig for selskapets ettermarkedsavdeling som selger og leverer tjenester relatert til service, simulering, programmering og utdanning. Han kommer fra en lignende tjeneste hos Volvo Busser, hvor han også jobbet med utvikling av digitale kundeløsninger.
 - Våre digitale løsninger blir en stadig viktigere del av det totale tjenestetilbudet og vi ser at i tillegg til ledelse vil Emanuel bidra sterkt med sin erfaring innen digitale tjenester, sier Jonas Glimdén, administrerende direktør i KUKA Nordic.

Som et viktig supplement til andre kundetjenester introduserer KUKA flere og flere digitale løsninger på forskjellige områder, for eksempel skybaserte systemer for overvåking av kundenes roboter.
- Vi er glade for å ønske Emanuel velkommen til oss. Han vil være et verdifullt tilskudd til oss og våre kunder og en pådriver for å fortsette utviklingsarbeid for kundeserviceområdet, konstaterer Jonas Glimdén.

Om KUKA Nordic Norway

KUKA er et globalt automatiseringsselskap med omsetning på rundt 3,2 milliarder euro og omtrent 14 200 ansatte. Som en av verdens ledende leverandører av intelligente
automatiseringsløsninger tilbyr KUKA kundene alt de trenger fra en enkelt kilde: fra roboter og celler til helautomatiserte systemer i de fleste markeder slik som, bilindustri, elektronikk,
generell industri, forbruksvarer, e-handel / detaljhandel og helsesektoren.

Konsernet har hovedkontor i Augsburg, Tyskland.

 

SINTEF_5G_7 crop

Industri 5.0 - Mennesket i fokus

Industri 5.0 handler om å løfte blikket litt. Løfte blikket ut av bedriften og ta innover seg de store samfunnsutfordringer man står oppi. – Det være seg bærekraft, et viktig element, og det vi kaller resiliens, altså evnen til å motstå alle disse hendelsene som skjer rundt oss hele tiden. Enten det er kriger eller pandemier, eller en brå slutt i forsyningskjedene, og samtidig gå i mennesket – settes i fokus på en litt ny måte, sier Bjørnar Henriksen, seniorforsker, SINTEF Digital Teknologiledelse.

Alfa Laval crop

Ny pumpehåndbok fra Alfa Laval

Alfa Laval har nettopp publisert en helt ny utgave av selskapets anerkjente pumpehåndbok. Håndboken på 375 sider er gratis og inneholder vitenskapelig informasjon om grunnleggende pumpefunksjonalitet og grundige retningslinjer for dimensjonering og valg av riktig pumpetype for optimal virkningsgrad. 

Phoenix lysstyring crop

Strømforsyning for bygningsautomatisering: Forsyne og lade opp via USB

Strømforsyningene STEP Power fra Phoenix Contact er tilpasset behovene i moderne bygningsautomatisering. Via USB-tilkoblingen forsyner de både Smart Meter Gateways, Raspberry Pis og andre Smart Home-komponenter. De kan også brukes for rask opplading av mobilt sluttutstyr og andre 5 V forbrukere.

AMNYTT 02 2024 kollasj crop

AMNYTT 02 2024 er publisert


  •  

  • Konseptet Industri 4.0 ble lansert av den tyske regjering høsten 2011. Nå har EU tatt et nytt initiativ. Industri 5.0 er lansert. I erkjennelsen av at teknologi fungerer ikke uten god og riktig involvering av mennesker rettet det nye initiativet seg mot utnyttelsen av mennesket i det totale bilde. I tillegg tar Industri 5.0 også hensyn til miljømessige forhold. 


les mer...